پنچرگیری ماشین - وسایل مورد نیاز برای رفع پنچری خودرو

پنچرگیری ماشین - وسایل مورد نیاز برای رفع پنچری خودرو

پنچرگیری ماشین

پنچرگیری ماشین عملی است که باعث می‌شود خودروی شما دوباره قابل استفاده شود. رانندگانی که از اتومبیل خود زیاد استفاده میکنند، اغلب با مشکلاتی مثل پنچر شدن لاستیک ماشین  روبرو می‌شوند.

ممکن است فکر کنید که با گذاشتن یک لاستیک زاپاس این مشکل راحت حل می‌شود؛ ولی شما باید علاوه بر این، به پنچرگیری ماشین نیز مسلط باشید.

در ادامه قصد داریم تا در ارتباط با پنچرگیری ماشین به شما عزیزان راهنمایی هایی در این باره ارائه دهیم.

اگر نتوانیم پنچرگیری ماشین را انجام دهیم، چه کنیم؟

اگر نمیتوانید پنچری ماشین خود را بگیرید، بهتر است به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید. 

مکانیک‌ها دارای تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر پنچر و تعمیرات خودرو هستند و می‌توانند به شما در تعمیر پنچر و مشکلات دیگر خودرو کمک کنند.

همچنین، در صورتی که در محلی دور از خدمات تعمیراتی هستید و نمی‌توانید به یک مکانیک مراجعه کنید، می‌توانید از امداد خودرو استفاده کنید. 

این خدمات عموماً توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی، شرکت‌های بیمه و یا شرکت‌های خدمات جاده‌ای ارائه می‌شوند و شامل تعمیر پنچر، تعمیرات خودرو، کمک به راننده‌های گم شده و خدمات دیگر می‌شوند. 

همچنین می توانید با مکانیک سیار تماس بگیرید تا در محل شما حاضر شوند.

در صورتی که در شهر ساوه هستید و وسایل پنچرگیری ماشین را به همراه نداشتید، میتوانید با شماره امداد خودرو ساوه تماس بگیرید و از خدمات رفع پنچری و پنچرگیری سیار خودرو در محل استفاده کنید.

پنچرگیری ماشین

چه زمان هایی به پنچرگیری ماشین نیاز داریم؟

پنچر شدن لاستیک‌های خودرو ممکن است به دلایل مختلفی از جمله زیر آمده باشد:

1- سوراخ شدن لاستیک: سوراخ شدن لاستیک یکی از رایج‌ترین دلایل پنچر شدن آن است. 

این مشکل ممکن است به دلیل نوک تیز شیئی مانند میله، شیشه، سنگ یا مواد دیگر روی جاده باشد.

هنگام مواجه شدن با این مورد، شما نیاز دارید که عمل پنچرگیری ماشین را انجام دهید.

2- اتلاف هوا از لاستیک: یکی دیگر از دلایل پنچر شدن لاستیک، اتلاف هوا از آن است. 

این ممکن است به دلیل یک شیار کوچک در لاستیک، یا یک شمشیر یا یک نوک تیز از آنجایی که هوا راه خود را از لاستیک پیدا کند، باشد.

به همراه داشتن وسایل پنچرگیری ماشین در این مواقع، میتواند کمک کننده باشد.

3- خرابی شدید لاستیک: در برخی موارد، پنچر شدن لاستیک به دلیل خرابی شدید آن است. 

این ممکن است به دلیل یک شکستگی در لاستیک، زانوی خوردگی، یا سایر مشکلات ساختاری باشد.

این مورد نشان دهنده اهمیت به همراه داشتن وسایل پنچرگیری ماشین است.

4- فشار نادرست در لاستیک: در برخی موارد، پنچر شدن لاستیک به دلیل فشار نادرست در آن است. 

اگر فشار هوا در لاستیک‌های خودرو شما خیلی کم یا زیاد باشد، ممکن است باعث پنچر شدن آن‌ها شود.

در هر صورت، برای جلوگیری از پنچر شدن لاستیک‌های خودرو، بهتر است آن‌ها را به صورت منظم بررسی کنید و فشار هوا و شرایط ظاهری آن‌ها را بررسی کنید. 

همچنین، بهتر است از رانندگی در مسیرهای خاکی و دارای شیارهای عمیق خودداری کنید و لاستیک‌های خودرو را همیشه در حالت مناسب نگه دارید.

برای پنچرگیری ماشین به چه ابزاری نیاز داریم؟

برای اینکه پنچرگیری ماشین به صورت اصولی و دقیق پیش رود، شما نیاز دارید تا تا در این کار تجربه داشته باشید و همچنین وسایل مربوط به پنچرگیری ماشین را به همراه داشته باشید.

برای پنچرگیری ماشین و لاستیک‌های خودرو، به چندین ابزار اساسی نیاز دارید که شامل موارد زیر است:

1- جک خودرو: برای بلند کردن خودرو و دسترسی به لاستیک‌ها، نیاز به جک خودرو دارید که باید با ساختار خودرو شما همخوانی داشته باشد. بدون داشتن جک برای خودرو، عمل پنچرگیری ماشین بسیار سخت میشود.

2- میله‌ی لوله‌ای: برای برداشتن و نصب لاستیک‌ها، نیاز به میله‌ی لوله‌ای دارید که بهتر است با سایز لاستیک‌های خودروتان همخوانی داشته باشد.

3- مونتاژ ضد لغزش: برای نصب لاستیک‌ها، نیاز به مونتاژ ضد لغزش دارید که به لاستیک‌ها کمک می‌کند در محل خود بمانند.

4- کیت تعمیر پنچر: اگر لاستیک دارای سوراخ یا شیاری است، شما می‌توانید از یک کیت تعمیر پنچر استفاده کنید که معمولاً شامل یک چرخ دنده، چسب، و سوزن برای تعمیر پنچر است. کیت تعمیر پنچری لاستیک یکی از مهم ترین وسایل و ابزارآلات پنچرگیری ماشین میباشد.

5- کمپرسور هوا: برای باد کردن لاستیک‌ها، می‌توانید از یک کمپرسور هوا استفاده کنید که به شما کمک می‌کند فشار هوای لازم را در لاستیک‌ها برقرار کنید.

6- قیچی: در برخی موارد، لاستیک‌های خودرو ممکن است به دلیل خرابی شدید باید تعویض شوند. برای تعویض لاستیک‌ها، نیاز به قیچی دارید که به شما کمک می‌کند به راحتی بند لاستیک‌ها را برید.

در هر صورت، بسته به نوع خودرو و لاستیک‌های آن، ممکن است به ابزارهای دیگری نیز نیاز داشته باشید که بهتر است با یک مکانیک متخصص یا فروشنده لوازم جانبی خودرو مشورت کنید.

پنچری ماشین

مراحل پنچرگیری ماشین به چه صورت است؟

برای پنچرگیری ماشین، شما به چند ابزار نیاز دارید، مانند جک، آچار چرخ، و کیت پنچرگیری. مراحل پنچرگیری ماشین به این صورت است:

هنگام پنچرگیری ماشین، اگر امکان دارد، بهتر است خود شما پنچر را تعمیر نکنید و به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید. با این حال، در صورتی که بخواهید خودتان پنچر را تعمیر کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- ابتدا باید خودرو را در محلی ایستاده و به طور کامل خاموش کنید. سپس، فرمان خودرو را به سمتی که لاستیک آسیب دیده است، بچرخانید تا به راحتی بتوانید به لاستیک دسترسی داشته باشید.

2- پس از رسیدن به لاستیک آسیب دیده، باید وسیله‌ای مانند جک را زیر خودرو قرار داده و آن را بالا ببرید. بهتر است از جک مخصوص خودرو استفاده کنید.

3- در مرحله سوم از پنچرگیری ماشین، با استفاده از میله‌ی لوله‌ای یا مونتاژ ضد لغزش، لاستیک آسیب دیده را از روی دیسک خارج کنید.

4- پس از برداشتن لاستیک آسیب دیده، باید آن را بررسی کرده و دیدگاه به دنبال سوراخ یا شیاری روی سطح داخلی و خارجی آن باشید. اگر سوراخ یا شیاری روی سطح داخلی و خارجی لاستیک وجود دارد، شما می‌توانید از یک کیت تعمیر پنچر استفاده کنید که معمولاً شامل یک چرخ دنده، چسب، و سوزن برای تعمیر پنچر است.

5- پس از تعمیر پنچر، باید لاستیک را به دیسک خودرو بازگردانید و میله‌ی لوله‌ای را با استفاده از مونتاژ ضد لغزش در آن بگیرید.

6- سپس، خودرو را به زمین بیاورید و با استفاده از جک، آن را به زمین آورده و میله‌ی لوله‌ای را با استفاده از یک سوزن برداشته و لاستیک را به طور کامل باد کنید.

7- در مرحله آخر از پنچرگیری ماشین، باید فشار هوا در تمام لاستیک‌های خودرو را بررسی کنید و در صورت لزوم، آن‌ها را باد کنید تا فشار هوا در حد مطلوب باشد.

در هر صورت، بهتر است به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید و پنچر لاستیک‌های خودرو را تعمیر کنید.

سخن آخر:

پنچرگیری ماشین عملی است که هنگام پنچری لاستیک خودرو، به شدت لازم و ضروری میشود. برای پنچرگیری ماشین، شما به ابزارهایی مانند جک خودرو، میله‌ی لوله‌ای، مونتاژ ضد لغزش، کیت تعمیر پنچر، کمپرسور هوا و قیچی نیاز دارید. در صورتی که نتوانستید پنچری خودرو را بگیرید، بهتر است به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید.


Loader